10/27/2009

HOT GOSSIP : Pelakon baru harga mahal

TERKEJUT Hai bila dengar cerita seorang kawan tentang satu syarikat pengurusan artis yang meletakkan harga melampau untuk mendapatkan khidmat pelakon mereka.

Dia menghubungi seorang pelakon wanita yang masih baru untuk watak dalam sebuah drama. Walaupun berminat, pelakon baru itu tak berani buat keputusan dan minta dia merujuk kepada syarikat yang menguruskannya.

Kawan itu pun berurusanlah ikut cara betul dengan syarikat itu. Tapi alangkah terkejutnya apabila diberitahu harga yang perlu dibayar sangat tinggi.

Memang melampau kerana pelakon itu bukanlah popular sangat. Baru berlakon satu, dua filem dan beberapa drama saja. Pelakon itu bermula dengan teater.

Mahal sangat kawan itu pilihlah pelakon lain. Sekarang siapa yang rugi? Nak disalahkan pelakon baru itu tak patut pula. Tapi, pihak yang menguruskannya patut sedar di tahap mana pelakon itu berada.

Kalau begitulah sikap mereka, tak mustahil banyak produksi tak berani ambil dia berlakon. Nampaknya dia akan jadi jaguh kandang kerana hanya berlakon dengan produk terbitan syarikat itu sajalah.

HAI: Kalau harga barangan mahal sangat, takkan beli kerana amalkan sikap pengguna bijak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan